Umeå Firebombers Club

Har mötts av skrämmande nyheter. Igår togs frågetecknet Ted upp. Men när jag gjorde en summering av truppen så framstod en sak som inte kan vara en slump. Tre personer som genom åren varit mycket stabila och engagerade deltagare i SBO sammanhang har lyst med sin frånvaro. Dessa tre är Robbo, Ted och Weinehall. Vad har då dessa tre gemensamt? Jo alla tre jobbar åt Umeå brandkår. Här började jag ana ugglor i mossen och bestämde mig för att undersöka detta lite nogrannare.

Döm av min fasa när det verkar som att dessa tre herrar verkar ha gjort en utbrytning, likt det som höll på att hända med "Tombersskandalen -08". Enligt ej bekräftade källor så ska det i Umeå ha startats en ny förening kallad Umeå Firebombers Club (Förkortat till UFC, tydligt ett krav av en utav grundarna -den gamle Umeå FC legenden tillika brandmannen Urban Westerberg!) Än så länge inga konstigheter-Bombers om några brukar välkomna nya föreningar. Men när jag tittade närmare så framgick att denna "klubb" har angett Korpralsvägen 15A  som bokföringsadress. Efter en kort konsultation av bombers postansvariga, Knubbe,  framgår det att detta är allas vår egen Ted Nilssons hemadress!  Kan detta vara en slump? Kommer Firebombers att bryta sig loss och starta en piratliga med några av bombers nyckelspelare? Eller planerar dom att ställa upp med ett eget lag till SBO? Jag hoppas innerligt på det senare.....

Bättre sent bombat än aldrig bombat.

HS

Kommentarer
Postat av: OMG

Helt makalöst efter inline tombers trodde man ju att utbrytarligorna hade gått i graven, å så denna dolkstöt i ryggen! Vad tycker Sjögga?

2009-05-04 @ 21:34:55
Postat av: Anonym

Bedrinövligt!!!!

Vem ringer upp honom?! Hembesök av firam boys känns lite radikalt i detta skede?!

2009-05-05 @ 08:26:52
Postat av: Knubbe

tragiskt..där ahr vi tre till på svarta listan!!!!

2009-05-05 @ 16:05:43
URL: http://www.posten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0