Södertälje goes golv

Som jag har raporterat tidigare i bloggen har man en märkligt skeptisk inställning till inline i södertälje. I veckan har vi dock kommit ett steg närmare, det är bara hjulen på fötterna som fattas. Spaif-hockey kommer att köra landhockey i scaniarinken två gånger i veckan. Min förhoppning är att kunna lura på grabbarna inlines så småningom

Så var det dags igen för heta listan:

1. Hockey VM. Även om det är poppis att kasta skit på hockey -VM så anser jag att detta är ett lika säkert som efterlängtat vårtecken som majbrasan. I år har man dessutom kryddat anrättningen med Håk-eye, en överentusiastisk bandy-jidhe och en läspande Andreas Johansson. På isen har Kenny varit KUNG som vanligt.

2. Mat-Tina. Frågorna är fortsatt många vad och hur denna mirakelkvinna har valt att lägga upp Knubbes kost, och framförallt hur kommer det att påverka Knubbes fmatchform?? Enligt säkra källor har åtminstone telefonkatalogerna aldrig delats ut med sådan frenesi på Teg på år och dag.

3. korthuset som rasade del II. Ifjol var det Inline Tombers och iår Umeå Firebombers som försökte skapa en ny förening. Båda åren har slutat i strömhopp från utbrytningsförsöket efter att Sjögga har slagit näven i bordet och läst lusen ur svikarna.

I de lugnaste vatten simmar de fulaste firebombers

Kommentarer
Postat av: Nisse

Vill börja med att be om ursäkt att man inte har meddelat hur man ska göra vid SBO, men jag kommer inte att närvara. Har fullt upp med att träna nästa generations inlinespelare och känner faktiskt inte det där suget om jag ska vara helt ärlig.



Kan för övrigt meddela att Knubbe verkar ta på sig ytterligare en roll till årets SBO då jag imorse kunde se Knubbe iförd sin postuniform hjälpa en äldre herre som cyklade omkull utanför Scans gamla lokaler. Knubbe rusade fram och agerade enligt sjukvårdens samtliga rutiner. Knubbe - årets sjuksköterska?

2009-05-11 @ 20:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0