Gästbloggare; Mat-Tina

Jag har nu fått det ärofyllda uppdraget att vara gästbloggare här i bloggen av Henke, eller som jag brukar kalla honom; Don Juan i en modern tappning.
Varför har jag då fått detta uppdrag? Jo, jag är numera Knubbes sambo och personliga dietist och kock (eller slavdrivare om ni så vill). Nu undrar säkert många av hur det kommer sig att någon vill bo ihop med en krullhårig, cocacola-beroende kille med stora öron och ett mindre aggressions-problem? Svaret är självklart... För att få honom i form till Sbo09 såklart!

Hur har jag då lagt upp Knubbes kost inför detta? Till att börja med har jag dragit ner coca-cola drickandet till endast 14 liter/vecka. Sedan fifflade jag lite med hans cykel så att han numera måste promenera till jobbet. Det största som jag har lyckats med måste dock vara system-spritens intrång i Knubbes liv, chateau-makern i Rundvik har nu blivit tvingad till pensionering pga kundbrist.

Annars så har jag gjort som vilken annan feeder som helst. Mat med mycket vispgrädde har smygit sig in i det strikta mat-schema. Varma mackor med ost och bearnaise-sås är ett obligatoriskt kvällsmål och när Knubbe inte diskat (vilket händer, ofta!) måste vi äta skrovmål med räksallad.

Mitt mål är att Knubbe kommer till Sbo09 fetare än någonsin. Jag är på god väg att lyckas.

/Mat-Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0