Generalens Ord

Denna dag kan man sammanfatta med ett ord. Förhandling. Jag kan med glädje meddela att jag äntligen har lyckats med att signa Ted till SBO, efter många och långa förhandlingar med Ted och hans agent. Dock var jag tvungen att skriva in en klausul i kontraktet. Han har rätt att bryta det om något annat dyker i mellan. Jag trodde dock inte att affären skulle gå i lås innan jag åker på Cup-generalskonferens i Tyskland under morgondagen. Så det känns mycket skönt att kunna åka iväg med en lätthet i bröstet.
Den andra förhandlingen (kan dock inte gå ut med namn) har jag inte lyckas få i lås. Även här handlar det om "små detaljer" som måste lösas med denna spelare. Här viker hans agent inte en tum. Men om affären lyckas med denna "stora" spelare så tror jag det kommer ge stora ringar på vattnet.

Tyvärr måste jag meddela att dynastin med "Plaza del Ramsjön" är över, då den genomgår en storstilad renovering. Det var en fågel som viskade i mitt öra att det skulle göras om till en fem stjärnig SPA-anläggning med fullservice.
Som lösning på detta problem har jag sonderat terrängen i Vännäsområdet och hittat ett mycket bra komplement, mer info om denna anläggning kommer senare.

Under dagen har jag även haft telefonkontakt med stor del av truppen, det är mycket rolig att höra hur taggade alla är.

* Henrik svarande mitt under ett styrketräningspass och hans motto är "Hundra kilo bara muskler innan SBO" Där ska han tydligen ha anlitat en personligtränare vid namn Mangan. De två herrarna ska tydligen redan ha fått ett bra pump på Henke.

* Sjögga var på väg hem från ett mentalt träningsläger som var förlagt i Aitikgruvans landskap. Där ska tydligen Sjögga ha mediterat i två dagar för att hämta inspiration och ättit solvärmd kyckling för att vänja sin mages bakterieflora med Barkes mat. Sedan höll han ett bejublat föredrag till alla gruvans anställda, förläsningens tema var "Bäst när det gäller". Där tycker jag Sjögga lite väl ödmjuk. Jag tycker han skulle använt namnet "Alttid bäst"

Som sagt, åker till Tyskland i morgon på Cup-generallskonferens och det är inte omöjlig att jag kommer tillbaka med ett lyckat artistkontrakt.
Så tills dess, bomba lugnt!


Åström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0