Södertälje på svarta listan?

Intressant grepp med svarta listan. Personligen hävdar jag fortfarande med en dåres envishet att bara Mandel vågar ta sina första rullande skär på golvet kommer han att bli en av SBO:s stöttepelare.

Nu åter till rubriken. Som medlem i supporterclub syd så försöker jag sprida och utveckla inline även på dessa sydligare breddgrader, men man börjar bli uppgiven. När jag för upp möjligheten att spela inline inne i den klassiska Scaniarinken för mina lagkamrater möts jag av ett närmast kompakt motstånd. Det är tråkigt, svårt, man kan skada sig och så den sämsta förklaringen: genom att spela inline blir det svårt att ställa om till att åka skridskor när säsongen börjar....man blir minst sagt matt. Inte konstigt att Södertälje kallas för Tokstan.
- Istället röstar man för att spela landhockey! Så jag får åtminstonde träna på mina friendshiplobbar inför SBO.

Dagens fråga:
- Hur är intresset för inline för övriga medlemmar i supporterclub syd??

Det är inte över förrän den feta damen sjunger (gammalt södergrenskt hockeyordspråk)

/DS

Kommentarer
Postat av: HS

För supporterclub syd sektion Värnamo är intresset på topp! Tyvärr har vi inte tillgång till arenan förren om ca 3 veckor pga nån "mässa" (känner vi igen fenomenet....) Men upplägget kommer nog bli detsamma som ifjol dvs spel 1 gång/vecka.

2009-04-15 @ 22:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0