"Palle Tikkanen"

DS gick meddelade tidigare i veckan att han precis som ifjol kommer leverera Heta listan varje söndag. Sitter här och undrar om den kommer dyka upp snart, ska bli spännande att se hur den kommer att vara utformad denna första vecka.

Ser att allt fler har börjat kommentera bloggen vilket är mycket roligt! Ser att särskilt "svarta listan" har kommenterats och bla fanns det ett förslag gällande att istället för den negativa svarta listan lyfta fram en mer positiv utmärkelse i form av en "guldstjärna". Mycket bra initiativ och guldstjärnan kunde inte gått till en mer passande person. För den insats som Palle stod för ifjol var något utöver det vanliga. Vill väl inte utala mig för mycket om Palles kondition men att han skulle orka slita på golvet på det sätt som han gjorde hade nog ingen kunnat förutspå. Personligen såg jag nog honom mer som en "striker" som skulle ligga o fiska. Men där fick jag fel, han bedrev en arbetsinsats av sällan skådat slag. Ska man försöka hitta parralleler med mer kända hockeyspelare så tänker jag närmast på den finske hockeylegenden Esa Tikkanen. Om man tänker på det är likheterna slående:
-Mest känd för sitt sätt att verbelt få motståndare ur balans.(Alla som träffat palle förstår likheten....)
-Rollspelare i Edmontons klassiska hockeylag från 80-talet där han mer agerade grovjobbare än poänmakare.(I fjolårets lSBO-lag så intog palle en roll som arbetsmyra för att ge sina lagkamrater och stora stjärnor Ted o Sjögga maximalt med utrymme)
-Trots detta en målskytt av rang. (Även palle vet vart målet befinner sig.... oavsett sport.)


Palle?


Tyvärr är palle som bekant en extremt upptagen man men jag hoppas att han ska hitta tid till att deltaga även detta år vilket jag vet är en önskan som jag delar med många fans där ute!

Dagens ordspråk:
"Liten alex fäller ofta stor Åström"

Ha en bombig söndag
/HS

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0